Thursday, December 2, 2010

Epis0de 1

"Hei!!!siapa awak????"Marah Erin lantas menarik semula pergelangan tangannya.Lelaki itu menghadapnya.Erin masih tidak uas hati dengan tindakan lelaki itu yang berdiam diri.Sambil dia menggosok tangannya yang kemerahan itu.Tanda yang pelik itu mengeluarkan cahaya bewarna silver.Erin membeleknya berulang kali.

"Itu adalah tanda bahawa kau adalah salah seorang daripada kami.Knight.Seorang kesatria.Dan kau adalah kesatria yang terakhir."Kata lelaki itu secara tiba-tiba.Dia menunjukkan tangannya kearah Erin.Secara tidak langsung tangan lelaki itu turut mengeluarkan tanda yang sama tetapi ianya mengeluarkan warna biru.Erin bertambah pelik.

"Salah sorang daripada korang??Apa maksudnya itu?"

"Aku Myrul Haziqif.Myrul sudah memadai.Dan nama bagi aku disana,adalah WonderKnight.Nama kau disana pula ialah SilverKnight.Hanya orang yang terpilih sahaja yang mempunyai tanda itu.Dan tugas yang akan dilakukan oleh kita amat berat.Ianya melibatkan nyawa dan juga maruah diri.Kau harus ikut aku sekarang.Dunia Fantasym dalam bahaya sekarang."Terang lelaki yang bernama Myrul itu.Erin terlopong.

"Kalau aku ikut kau bagaimana dengan kehidupan aku disini?Lagipun aku hanya seorang budak berumur 16 tahun.Apa yang boleh aku lakukan?Dan jika aku mmati di dalam dunia itu,adakah orang disini mengetahuinya?"Keluh Erin.Secara jujurnya dia tidak mahu ikut.Terlalu risiko.Lagiun apa yang dia tahu?Dia hanya sorang budak tanpa mengetahui asal-usul  keluarganya.

"Jangan risau.Selesai sahaja misi ini,kita semua akan kembali ke dunia masing-masing.Aku pun sudah rindu dengan keadaan disini."Myrul berkata sambil memandang sekeliling.Wajahnya kelihatan begitu sayu.

"Tapi aku tak kenal kau?'Tanyanya lagi.

"Engku Erinna,16 tahun.Mempunyai seorang abang.Ibun kau adalah emilik sebuah hotel terkemuka disini.Dan ayah kau pula seorang ahli perniagaan.Kau tinggal di Villa Kasih."Myrul memberitahu dengan enuh keyakinan.Erin kaku.

"A..a..aku ada abang?ibu dengan ayah??Bagaimana kau tahu semua itu?Sedangkan aku tak tahu?"Myrul tersenyum.

"Sebelum tu biar aku jadi diri sendiri dulu."Dia menrik nafas dan kemudian melepaskannya.Dia tersenyum.

"Kau dah hilang ingatanlah.Sebelum kau ikut aku,cuba kau praktis kuasa kau dulu."Myrul kemudiannya menghalakan tangannya ke arah sebuah pokok yang berada di dalam taman sekolah itu.

"Hollythous!!"

BANG!!!

Serta merta pokok itu lenyap.Bekas kawasan itu berasap.Dalam masa yang sama Erin berasa takut dan kagum.Myrul kembali memandangnya sambil mengangkat keningnya.

"Kau punya sasaran adalah pokok itu.Cuba lenyapkannya.Manteranya...H.O.L.L.Y.T.H.O.U.S...."Erin memandang pokok yang dikatakan Myrul.1..2...3..

"Tak bolehla..!!aku tak pandai lagi,!!"Kata Erin.Myrul mengeluh.

"Tak pelah..." 'Ingatkan kuat sangat tadi..takkan permata yang dia pakai tu langsung tak membantu?Tapi biarlah..kejap lagi dia mesti lagi kuat daripada aku..Wajah dia boleh tahan..' Bisik Myrul sendirian.

"Mari ikut aku..dah banyak sangat buang masa.PORTAL OUT!!!!!!!!!!!!!"Muncul subuah portal bewarna biru.barada dihadapan mereka.Dengan pantas Myrul memegang tangan Erin lalu menariknya kedalam portal itu.Namun keengganan Erin membuat dia berhenti.

"Kenapa pulak kalini??"

"Kalau aku ikut,boleh kau beritahu aku tentang masa silam aku??"Erin takut-takut.Dunia sekarang bukan boleh percaya sangat.Myrul mengangguk.Anggukkannya membuatkan dia lega.Lagipun tengok muka Myrul ni takdelah macam orang jahat.Erin tersnyum sendiri membayangkan dirinya bakal mengetahui masa silamnya.

"Dengan syarat kita kene selesaikan misi kita dulu!!"Jerit Myrul apabila mereka sudah mmasuki portal itu.Bagi Erin,semuanya mulai gelap....

****************************************************

Apabila dia membuka matanya,semua keadaan disekelilingnya gelap.Dia cuba mencari tangan Myrul.

"Myrul...mana kau??aku takut ni.."Panggil Erin.Dia hampir menangis.Dia takut dalam keadaan gelap itu.Lagi-lagi di dunia yang dia tak diketahui.Dengan tiba-tiba satu tolakan kuat dibelakangnya membuatkan dia yang berdiri tadi tersungkur.

"Apa ni??"Marah Erin dalam keadaan takut.Sebaik sahaja dia memandang belakang.Satu lembaga sedang memandangnya,dengan perlahan Erin cuba berdiri dan mula menapak kebelakang secara perlahan-lahan.Lembaga tadi mula membuka langkahnya untuk menyerang.
Tiba-tiba..

"SORATIFUIS!!"Satu cahaya tiba-tiba sahaja menyerang lembaga tadi.Dengan kehadiran cahaya tadi Erin dapat melihat bentuk lembaga tadi.Bentuknya seperti seekor serigala yang besar seperti seorang manusia dewasa.Makhluk tadi serta merta lari lintang pukang akibat terkena cahaya tadi.Erin berdiri.Cuba mencari wajah orang yang telah menyelamatkan dia sebentar tadi.

Muncul seorang lelaki dari semak-semak itu.Wajahnya agak tampan bagi gadis biasa seperti Erin.

"Siapa kau?Apa yang kau buat kat Taman Larangan ini?!"Suaranya garau kedengaran.Erin kembali takut.

"A..a..aku Erin.Aku tak tau tempat kat sini..boleh ..er..err.."

"Prince Eric.Panggil aku Eric je."Kata Eric.

"Boleh Eric tunjukkan Erin jalan keluar dari sini?"Tanya Erin dalam keadaan takut.Eric tersenyum.

"Dan boleh kau beritahu apa nama kau disini?"Eric bertanya tanpa menjawab soalan Erin sebentar tadi.

"Aku tak tau sangat..nama aku disini SilverKnight."Mendengarkan ayat itu,Eric tersentak.'Bagaimana kesatria boleh berada didalam taman ni??'

Eric sudah tak keruan.Ketika dia sedang duduk,dia terdengar seperti bunyi orang berjalan dicelah-celah tempat dia berehat.Apabila melihat seorang gadis sedang ketakutan akibat kemunculan ThesyWolf,Eric menolongnya.Tak sangka bahawa orang yang ditolongnya itu adalah seorang kesatria.Orang yang diperangi oleh kerabatnya sendiri.Dia membelakangkan Erin.

"Kau berjalan sahaja ke arah timur.Kau akan berjumpa jalan keluar."Eric sudah mula berjalan.Meninggalkan Erin keseorangan dalam kegelapan.Erin terpinga-pinga.Belum sempat dia mengucapkan terima kasih atas pertolongan lelaki itu tadi,dia sudah pun menghilangkan dirinya.

"Erin!!"Muncul Myrul dibelakang Erin.Erin terkejut.Melihat muka Myrul yang berpeluh-peluh.'Pasti dia cari aku tadi.'

"Kemana kau menghilang hah??Penat aku cari kau.Dahla,mari kita pergi dari sini.Sini kawasan Darksym.Bahaya."Beritahu Myrul tanpa memberi peluang kepada Erin untuk menerangkan apa yang telah terjadi.

"DISAPPEAR!!"

Serta mereka hilang.Mereka tiba di temat yang baru.Sebuah gerbang yang amat besar dengan kawasan sekeliling yang nampak aman sekali.Apabila mereka masuk..

2 comments:

  1. best3
    eric tu baik ye?
    he~
    suka betul dgn kyu the evil magnae tu^^
    sambung lagi, mmg betul yg hana beritahu, version ni lebih baik dr version asal^^

    ReplyDelete

Pengunjung blogger ini!